Průvodce prodejem na Merkada.cz

 



Ahoj, já jsem Ivča a poradím Ti jak co nejlépe prodávat na Merkada.cz.



K tomu, abys mohl(a) prodávat potřebuješ provést registraci, pokud jsi tak ještě neučinil(a), začni zde.

Při registraci sis vybral(a) uživatelské jméno, které bude sloužit jako název Tvého krámku. Podpoř a propaguj svůj obchůdek, ale i ostatní prodejce a sdílej odkaz www.merkada.cz na Facebooku. Přivedeš tím další nakupující a sám/sama uvidíš, jaké to přineslo výsledky.

Do svého účtu se přihlásíš kliknutím na „Přihlásit se“ v pravém horním rohu :-)

Chceš změnit některé své údaje, vložit nový výrobek, aktualizovat již vystavený výrobek či poslat zprávu? Vše nalezneš v „Můj účet“.

 

Můj profil



Přihlášením na Tvůj účet se Ti otevírá brána nových možností a nastavení Tvého profilu. Pokud jsi příhlášen(a) poprvé, tak Ti můžeme doporučit vytvoření vlastního profilu, a to v Nastavení účtu.

Nalezneš zde např. možnost změny hesla, které sis zvolil(a) při registraci.

Co je však mnohem důležitější je Avatar profilu. Jedná se o Tvoji profilovou fotku, která bude veřejně přístupná všem uživatelům. Může být formátu: .jpg nebo .jpeg a max. velikost je 250x250px.

Další možnosti nám nabízí Personalizovaný header. Pod tímto pojmem si nemusíš představovat žádné komplikované události, ale záhlaví uživatele, které je zobrazováno u profilů jednotlivých uživatelů :-). Záhlaví má také své omezení a to je jeho typ, který musí být ve formátu .jpg nebo .jpeg a jeho velikost, tj. 979x250px. 

Popis profilu, který je také součástí nastavení, slouží k vyjádření Tvých myšlenek a postojů. Proč právě Ty a Tvoje tvorba, kdo jsi a co od Tebe můžou zájemci očekávat? Je zde volný prostor pro kreativní popis všeho, co si přeješ sdělit svému okolí. Před vyplnění profilu si přečti Všeobecné obchodní podmínky, aby nedošlo k jejich porušení a zablokování Tvého účtu.

 

Osobních údajích si můžeš změnit takřka vše, co jsi uváděl(a) při své registraci (viz. Průvodce registrací). Nelze měnit pouze Tvé uživatelské jméno. V Osobních údajích také nalezneš políčko, kterým můžeš měnit svoji pozici z prodávajícího na „pouze“ nakupujícího a údaje o typu registrace.

Pro Tvé úspěšné prodeje jsou pro tebe důležité následující dvě Informace, a to Informace o dopravě a Informace o platbě, které se nachází v bloku Můj profil

Informacích o dopravě nalezneš prostor pro sepsání přehledu možností dopravy, jakými budeš své zboží odesílat. 

Informace o platbě jsou pro Tebe, jako prodejce, velice podstatné náležitosti. Zde, prosím, zadej číslo svého bankovního účtu, na který Ti bude nakupující posílat zaslouženou odměnu za Tvé výtvory. Bankovní převod je sice povinnou, ale ne jedinou možností platebního styku mezi Tebou a kupujícím. Mezi další možnosti patří platba přes PayPal nebo hotovostní platba při osobních odběrech na místech určených v Informacích o dopravě.  Pokud bys měl(a) ještě chuť blíže specifikovat své možnosti platby, tak můžeš v Podrobnějším popisu plateb.

Zprávy

Díky bloku „Zprávy“ můžeš jednoduše a rychle komunikovat se všemi uživateli, kteří jsou na stránkách www.merkada.cz registrovaní. V případě objednávky neregistrovaným uživatelem, můžeš i jemu napsat zprávu o stavu zboží nebo o stavu objednávky. Upozornění: Zasílání veškerých kontaktních údajů, zvláště pak e-mailů a odkazů na soukromé webové stránky je v rozporu s obchodními podmínkami a může vést k odstranění Tvého účtu.

Napsat zprávu – 

Psaní zpráv je velmi snadné, stačí napsat uživatelské jméno příjemce a už se můžeš pustit do psaní samotné zprávy. Po odeslání je zpráva automaticky přesunuta do složky „Odeslané zprávy“.

Přijaté zprávy si můžeš také kontrolovat v blogu „Zprávy“. V okamžiku příchodu zprávy se řádek „Přijaté zprávy“ zvýrazní a v závorce uvidíš počet Tvých přijatých zpráv. Jsi zvědavý(á), kdo Ti píše? Klikni na „Přijaté zprávy“ a v klidu si vzkaz přečti. Odpovědět můžeš pomocí tlačítka Reagovat.


Můj prodej

Následující blok Tě provede prodejem a vším, co s ním souvisí.

Než začneš vkládat své výrobky, tak nezapomeň vyplnit číslo Tvého bankovního účtu. Bez něj nebude možné vystavit zboží na prodej. Velmi důležitým krokem k úspěšnému prodeji je také dostatečný popis výrobku.  Zákazník chce přesně vědět, co si kupuje a také od koho. Nepodceňuj tedy informovanost Tvých kupujících.  Při nákupu je zákazník zvědavý zejména na velikost, techniku, materiál a také proč vyrábíš a co Tě k tomu vede.

Výběr nejoblíbenějších výrobků je ovlivněn počtem kliknutí na tlačítko To se mi líbí , které je pod fotkou každého produktu.

 

Prodat zboží

 

Při vkládání zboží si musíš projít několik snadných bodů.

 

Nadpis výrobku – Jde o název Tvého výrobku, přičemž fantazii se meze nekladou. Jedná se o Tvůj výrobek, tak proč nemít název přesně podle Tvých představ.

 

Počet kusů k prodeji – Zde zadáš takové množství, které máš u daného výrobku k dispozici. Jakmile stav daného zboží klesne na "0" nebude se již toto zboží zobrazovat  na webu.

 

Cena – Konečná cena, za kterou chceš svůj výrobek prodat, tj. za kolik si jej ceníš. Cenu je možné zadat jak v Kč, tak v EUR, záleží jen na tom, co preferuješ. Samozřejmě můžeš prodávat v obou měnách, zejména pokud souhlasíš se zasíláním zboží mimo ČR. Pokud však chceš prodávat jen v Kč nebo jen v EUR, vyplníš pouze danou kolonku a druhou necháš prázdnou.

 

Cena poštovného – Zde, prosím, vypiš cenu poštovného, které požaduješ při zakoupení zboží. Poštovné, v přiměřené výši, by mělo odpovídat ceníku daného přepravce. Pokud poštovné nepožaduješ nebo zasíláš svoji tvorbu pomocí internetu (popř. e-mailu), vepiš do kolonky "0" (nulu). Jedná se např. o fotografie nebo návody, které jsou určené ke stažení a nejsou v hmotné podobě.

 

Popis zboží – Jedná se snad o nejdůležitější pole, které každý zájemce o Tvé výrobky před zakoupením pečlivě pročítá. Doporučujeme uvést velikost, techniku, použití výrobku a jiné podstatné informace, např. možnost sladit daný výrobek s jinými, Tebou vyrobenými produkty (způsob účinné reklamy Tvé další tvorby).

Šanci na rychlý prodej můžeš zvýšit např. uvedením:

- Výhod

- Slev

- Záruk

- Kvalitní fotografie výrobku

- Důvodů, proč právě Ty a Tvůj výrobek

 

Materiál – Kolonka, ve které prosím uveď, z čeho je Tvůj originál vyroben.

 

Kategorie výrobku – Zde nemusíš nic vypisovat, pouze si vybereš vhodnou kategorii, pod kterou Tvůj výrobek umístíš. Kategorii vybírej pečlivě, neboť jde o jeden z nejdůležitějších znaků při hledání Tvých výrobků zákazníky.

 

Podkategorie výrobku – U většiny kategorií, jsou k výběru také podkategorie, které slouží k ještě lepšímu dohledání Tvého výrobku.

 

Barvy -  Výběr barev je velice snadný a rychlý. Provedeš jej pomocí kliknutí na danou barvu. Barev si můžeš vybrat i více najednou, ale vždy prosím vycházej z vzhledu Tvého výtvoru.

 

Hlavní ilustrační obrázek -  Všechny důležité informace máš již vyplněné, tak nic nebrání tomu, vložit hlavní obrázek, který bude Tvůj výrobek prezentovat. Obrázek musí splňovat tyto náležitosti: musí být typu .jpg, .jpeg  a jeho velikost může být max. 640x430px . Nemáš vhodnou velikost či formát? Můžeš fotografii upravit např. pomocí programu Zoner Photo Studio, Adobe Photoshop, The Gimp či on-line na www.picnik.com (anglické stránky). Stále si nevíš rady s úpravou? V tom případě nás prosím kontaktuj na info@merkada.cz.

 

Zobrazit veřejně – jedná se o zaškrtávací pole. Primárně je vždy zvolené, což znamená to, že po uložení Tvého výrobku do systému, bude okamžitě veřejně přístupný na stránkách www.merkada.cz a na Tvém profilu. Pokud ještě nechceš svůj výrobek prezentovat, tak stačí nechat pole prázdné (tj. bez zatržítka), poté je výrobek přístupný pouze ve Tvé administraci a můžeš jej dále upravovat.

 

Zvýraznit jako TOP produkt v mém e-shopu – Pokud chceš daný výrobek zvolit za TOP produkt, tak toto pole je k tomu to pravé. Výrobky označené jako TOP produkt budou ve Tvém e-shopu zvýrazněny.

 

Další obrázky – k jednomu výrobku můžeš vložit až 4 další fotografie. Fotografie musí splňovat stejné náležitosti jako Hlavní ilustrační obrázek.

 

Prodávané zboží

Pomocí tlačítka Editovat lze měnit veškeré informace, které jsi vyplnil(a) při vkládání výrobku. Můžeš také daný výrobek smazat, „nečekaně“ pomocí tlačítka Smazat :-)

 

Důležitou "vychytávkou" je tlačítko AKTUALIZOVAT ZBOŽÍ . Po kliknutí na toto tlačítko se Tvé zboží aktualizuje a zobrazí se opět mezi nejnovějším zbožím na titulní stránce webu Merkada.cz a v dané kategorii. Jednotlivé zboží můžeš aktualizovat vždy po uplynutí 30 dnů od poslední aktualizace.  Díky tomuto tlačítku Tvé zboží nemusí nikdy upadnout v zapomnění.

 

Objednávky

Tato kategorie zahrnuje nevyřízené objednávky a objednávky, u kterých ještě neproběhla platba nebo odeslání zboží kupujícímu.

Postup při vyřízení objednávky:

1) Při objednávce Tvého zboží obdržíš e-mail „Nová objednávka“ s bližšími informacemi, jak postupovat.

2) Pro potvrzení či odmítnutí objednávky je nutné přihlásit se na www.merkada.cz do svého účtu nebo kliknout na odkaz uvedený v e-mailu „Nová objednávka“.

3) Před potvrzením či odmítnutím objednávky můžeš kupujícímu napsat Vzkaz (např. týkající se doby odeslání výrobku aj.), změnit Číslo účtu, na který chceš zaslat platbu a také Variabilní symbol.

4a) Potvrdíš-li objednávku, obdrží kupující automaticky generovaný e-mail s údaji k platbě. Potvrzením Ti budou zveřejněny kontaktní údaje kupujícího.

4b) Odmítneš-li objednávku, bude automaticky přesunuta do Historie objednávek. Kupující obdrží o Tvém odmítnutí informační e-mail.

5a) Přišla Ti již platba na účet? Potvrď nyní Přijetí platby.

6a) Je už zboží odeslané? Nyní můžeš potvrdit i Odeslání zboží v Objednávkách. Toto byl poslední krok objednávky, nyní se přesune do Historie.

 

Historie objednávek

Přehled všech Tvých uskutečněných i odmítnutých objednávek.

 

Faktury

Zde nalezneš přehled faktur, které se automaticky vytvářejí po dokončení obchodu s kupujícím. U jednotlivých faktur stačí zadat Číslo faktury a pak jen Uložit. Nyní si můžeš snadno fakturu stáhnout ve formátu PDF. Po uvedení a uložení čísla faktury lze zaslat doklad i kupujícímu. Zkontroluj si, prosím, zda máš v Osobních údajích vyplněné všechny potřebné údaje pro platnou fakturaci, tj.:

- Jméno nebo název firmy

- Místo podnikání

- IČ

- DIČ

- Údaj o evidenci, ve které jste zapsáni

Pokud faktura fyzické nebo právnické osoby nebude obsahovat všechny podstatné náležitosti, nemůže být platným dokladem.

 

Statistiky

V bloku Statistiky najdeš řadu užitečných dat o Tvých prodejích. Jsou zobrazovány počty produktů na prodej a uskutečněných produktů. Další informací je datum Tvé registrace, tj. jak dlouho jsi na merkada.cz.

Tento web používá k poskytování služeb a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.     Další informace    

ok Uživatelské jméno je volné

notok Uživatelské jméno není k dispozici

*

*

EUR
Hledat